Wednesday 12 September 2012

Pipok beranak lagi :D

Alhamdulillah. Pipok dah selamat melahirkan dua ekor anak kucing beberapa hari lepas (gambar tiada lagi). Yang hairannya, Pipok tidak menunjukkan tanda yang Pipok nak beranak pun akhir-akhir ni. Cuma dia just cari tempat that's why kami tak perasan yang kami ada tetamu baru di dalam rumah. Pipok now dah tiga kali beranak and I really hope that this time her kitties will last long. Tak nak OMBAK RINDU dah atas kematian anak-anak kucingnya.
Kali pertama Pipok beranak adalah ketika saya di semester 1. Dalam bulan Feb atau Mac 2012 lah. Masa tu anak Pipok tiga ekor tapi selamat untuk tiga hari je lepas tu kiookkk . Tapi that time saya tak sedih sangat sebab masa Pipok beranak and anak dia mati tuh saya ada kat kolej. Just dapat mesej dari mak jelah. Tapi, hanya bersedih di dalam hati.

Kali kedua Pipok beranak adalah pada bulan Jun 2012. Kali kedua ni sangat menyayat hati kami sekeluarga terutama saya dan amiey because we're already named those kitties. For the second time, Pipok telah selamat melahirkan lima ekor kitties yang comel-comel and gemuk-gemuk di kampung. Yang pertama diberi nama OPEK (tiada gambar). Opek yang paling gemuk and paling bising dalam lima-lima ekor anak kucing ni. Memang sayang lebih kat dia sebab nama dia OPEK. That's why masa dia mati memang saya yang paling sedih sebab saya paling sayang OPEK and I'm the first one nampak dia keluar and first one jugak find out dia dah keras. Memang tak semena-mena airmata jatuh masa pegang dia. (Akak tetiba rindu OPEK walaupun OPEK sempat hidup tiga hari je). Saya rasa Opek mati sebab sejuk atau semut cause masa saya pegang dia mmg ada semut while the rest takde.

So, saya cuma mampu selamatkan yang lain-lain jela. Tapi, sedih lagi bila tengok ada dua ekor lagi dah lemah sangat-sangat. Try to hold and touch them but they did not respond but still breathing hardly. So, decide tanam Opek dulu. Kubur Opek pun saya yang galikan. Try not to crying but me is myself yang memang cepat tersentuh hati. So, just try our best to take care of the two kitties yang dah lemah. Memang sedih tengok yang second mati (La-Laa) sebab masa dia lemah tu memang mulut dia berair mcm kena poison something. So, meet La-Laa.

La-Laa banyak ikut Opie, her daddy :) Adios La-Laa. Kakak will miss you :'(




The third one yang pergi is Boo-Bu. Dia yang paling menyayat hati. Boo-bu  gemuk tapi kurang gemuk dari Opek, banyak ikut  Opie, and masa dia mati almost maghrib. Sedih sangat hari tu. I discovered yang mata Boo-Bu macam terbukak tapi nothing in there I mean no eyes it just blank and dark. For me, biarlah Boo-Bu pergi dari dia terus hidup macam tuh sebab saya memang tak sampai hati nak jaga kalau apa yang saya fikir tu betul. So, a few minutes before maghrib we found out that Boo-Bu dah takde. So, meet Boo-Bu.

So, this is Boo-Bu. Memang gemuk kan, bayangkanlah Opek yang lagi gemuk. Bu, miss you :'(


So, in one day three my beloved kitties died. Memang sedih sangat hari tu and harap sangat yang lagi dua ekor survive. Tapi, besok nya Kitty dah mati juga. Tapi Kitty memang kami dah predict yang dia tak akan bertahan lama sebab Kitty tak pandai menyusu sangat and Pipok pun dah ignore dia (btw, takde gambar). So, that's it. Kami memang tak letak harapan kat Lucky sebab taknak kecewa lagi tapi miracle is there where Lucky is survived for a few months then died after fall from sliding cupboard. The last one memang bagi nama Lucky sebab dia survived a bit more that the rest :)

No comments:

Post a Comment