Wednesday 23 January 2013

Meh timbang berat page anda :)


Hai. Korang mesti pernah alami buffering yang teruk sangat kan? Haa, selalu sangat kena.

 Tapi bukan nak cerita pasal tu. Korang pernah tak cari maklumat or baca blog bloggers 

tapi dia punya page tu lambat sangat loading. Kadang-kadang sampai malas nak tunggu. 

Saya kalau dah takde mood nak tunggu, pangkah je la. Tetapi pernah tak korang terfikir 

page korang berat ke tak?


* * * * * * * * * *  A L – K I S A H  * * * * * * * * * *

Saya buat blog ni sebab nak berkongsi sesuatu dengan orang lain..jadi saya mesti nak 

sampaikan maklumat tu dengan cepat jadi saya tak suka lah kalau page saya berat-berat 

sangat. Tetapi, macam mana saya tahu page saya berat ke tidak? Boleh timbang ke?


Haa, kalau korang nak tahu..page korang pun ada berat dan penimbang khas tau. Kalau

 korang nak tahu berat ke tidak page korang, korang boleh pergi dekat link ni. Cara dia 

senang je.


1.     Korang buka link ni Timbang Berat Page Anda

2.    Copy URL blog korang

3.    Then korang tekan laa butang ‘Test Now’

4.    Tunggulah keputusannya.

Senang je kan? Nak tahu keputusan berat blog saya? Jeng jeng jeng..

Pref. Grade : 84/100

Request : 263

Load Time : 3.91s

Page size : 6.3 MB

Conclusion, my website is faster than 41% of all tested websites. J

Haha. Tak percaya? Eh, ada bukti la.. meh tengok meh!











Haa, sekarang dah percaya? Now, try laa and bagitahu saya apa keputusan korang, okay?


* * * * * * * * * *  T A M A T  * * * * * * * * * *

Nobody like slow pages :D

No comments:

Post a Comment