Tuesday 15 January 2013

Terjumpa biawak yang sihat!


Hoho! Hai! Ni tengah semangat nak mendapatkan lesen D! Haha. Now done with my L, tunggu nak siap jela then belajar bawak kereta and hopefully pass just with one try untuk Ujian Bahagian II dan Bahagian III nanti. Oh ya semalam masa tengah tunggu bas nak balik.. Saya terjumpa sesuatu yang pelik and quite interesting woaahh. Haha a bit jakun little back then. Apa yang saya jumpa? Hehe XD

* * * * * * * * * *  A L – K I S A H  * * * * * * * * * *

Saya selalu tunggu bas kalau nak balik dari IMKEDA bawah tu..so macam biasalah..kawasan tu agak sunyi walaupun kereta, motor, bas dan lain-lain banyak lalu kat situ. Kenapa agaknya yaa? Jawapannya saya pun tak tahu! Haha XD So, memang selalunya timbul perasaan syak wasangka dan takut setiap kali tunggu bas kat situ sebab masih trauma walaupun hamper tiga tahun benda tu terjadi kat saya.

So, nak dijadikan cerita..masa tengah tunggu bas tu.. Suasana memang sunyi sampaikan kalau semut bercakap pun boleh dengar ( LOL XD). So, masa tengah tunggu tu.. Tetiba dengar daun pelepah pokok jatuh! Perghh suspense je daun ni. Haha. So, dah cool dari berdebar-debar tu.. Tetiba dengar bunyi sesuatu berkocak.. Belakang tu ada longkang.. So, saya dengar macam ada orang lalu dekat longkang tu! So, saya pun memberanikan diri nak tengok apa benda sebenarnya.. mana lahh tahu kot orang nak buat jahat kat kita kan.. So, sempat lah lari agaknya :P

Saya pun menjauhkan diri sedikit dari bus stop tetapi mencuba untuk melihat ke dalam longkang sekali “Waaaaaaahhh! Gila laa!” Jerit jugak laa masa tu sebab ternampak benda tu kan! Apa dia? Saya nampak biawak besar gila! Macam buaya dah! Haha! Ingat anak buaya tapi macam tak je. So,cepat-cepat keluarkan handphone nak ambik gambar.. jakun laa katakan. Mana pernah nampak sebelum ni woaahhh! Konon nak tunjuk dekat adik laa saya jumpa benda baru hari nii. So, meet Cik Biawak yang tinggal di dalam longkang!

Yang ni dia baru sampai! Haha, Hai Cik Biawak!

Nampak orang snap gambar dia.. Terus patah balik! Malu laa tu!

Haa. Tu laa daun pelepah yang terjatuh sebelum biawak tu sampai

Haa. Selalunya binatang macam nii mana tahu takut dengan orang so hati-hati jugak masa ambil gambar tu. Mana laa tahu kot dia boleh terbang ke, melompat ke, ada kuasa sakti kea pa kan.. Tapi, untuk pengetahuan korang.. Biawak ni pemalu dan penakut. Masa tengah snap gambar nii, dia terus pusing belakang nak patah balik sebab takut. Takpe la Cik Biawak. Kita sama-sama penakut so harap tak jumpa awak lagi lepas ni masa tunggu bas J Anyeeoongg Cik Biawak J

BTW, gemok ouh biawak tu walaupun duduk dalam longkang. Macam dibela seseorang. (Baru lepas kena buang kot) Hee~ Hope you enjoy reading this entry and do follow me , TQVM :D

* * * * * * * * * *  T A M A T  * * * * * * * * * *

No comments:

Post a Comment