Sunday 25 November 2012

Anak-anak angkat keluarga saya :)


Hai. Kali ni nak cerita pasal my pets yang ada dekat rumah :) Rumah saya ni ibarat 

zoo sebab ada macam-macam haiwan yang saya dan keluarga bela. So, let me 

introduce you my hunnybunny semua :P


The first pet yang kami bela is burung. Burung apa? Burung muraiiiii! Haha! Tak 

ada lahh. Kami bela Burung Perling Mata Merah :) Alaa.. Burung ni ada kat mana-

mana and selalu buat bising time pagi-pagi or petang-petang :) Burung ni boleh 

tahan kurang ajar nya sebab dia suka curi buah-buahan yang sedang ranum :P 

Hehe but my ITAM a.k.a Tok Cik tak ada lah jahat macam tu. Paling-paling pun 

tangan berdarah sebab digigitnya. Eh? Kenapa saya kata gigit? Itam ni mana tahu 

patuk mematuk. Dia tahu menggigit je. Kalau dah kena gigit dengan dia, memang 

perit lah jawabnya :'O Kami bela dia dalam tahun 2006-2007 macam tu. Dia yang 

paling tua. Adik saya amik dia lepas dia jatuh dari pokok :) Dulu Itam ni kitaorang 

bebaskan aje kat dalam rumah, tak pernah kurung dia pun..sebab dia tak tahu 

terbang walaupun dah banyak kali kitaorang ajar :P Hehe :D Tapi, pernah jugak

 Itam ni cuba terbang dari tingkap.. berpeluh juga lah bila nak cari dia balik sebab

 dia ni manja sangat sampai makan pun nak orang yang suapkan :P Tapi sejak ada

 kucing, terus kurung dia. Kesian memang kesian.. Tapi nak buat macam mana.. 

Kang kot dilepaskan..dibaham si kucing! DOSA!






The next one is kucing betina yang diberi nama Pipok. Kenapa Pipok? Dulu bagi 

nama BABY tapi macam dia tak nak dengar cakap, so bila bagi nama Pipok..boleh 

tahan laa dengar cakapnya :P Pipok ni kitaorang bela lepas dia ikut adik saya balik

 rumah. Walaupun dah cuba jauhkan, tapi dia tetap ikut. So kitaorang terpaksa 

bela sebab mata dia comel sangat macam Puss In Boots tuhh! Tak lama lepas tu,

 timbul rasa kesian sebab Pipok ni masih kecil lagi..jadi kesian lah kalau bergurau

 senda sorang-sorang kan..So, saya pun ambillah my Opie dari tempat kerja. Pada 

mulanya my Opie ni takut sangat dengan orang tapi lama-lama dia keluar bila saya

 panggil. Saya dah perasan si Opie ni lama dah tapi dia ni penakut sangat. 

Sampaikan masa hujan dia tak nak keluar dari longkang! Takut gak masa tu. So, 

umpan dia pakai Frieskies, lama-lama dia keluar dari longkang ke bawah kereta. So, 

terus ambik Opie saya :) Alhamdulillah, Pipok and Opie boleh masuk :)



Masa awal-awal kami bela pipok :)


See! Mata macam Puss In Boots kan?


Ni gambar Opie masa awal-awal amik dia :P Kurus sangat


Now, ni my babyboy yang montel :D


Tak lama lepas tu..saya dan adik saya terjumpa sugar glider dekat kawasan 

perumahan my yayang. Kelakar pun ada bila adik saya cakap itu bukannya sugar

 glider tapi anak tikus. Haha. So, sugar glider tu diberi nama Mimit :P


Si Mimit yang dilepaskan di dalam kereta


My baby Mimit

The new member of the family are Cucu Nenek and Cucu Atok yang merupakan 

baby kitties kepada Opie and Pipok! Cucu Nenek@ Lion banyak ikut Opie, her 

daddy and Cucu Atok banyak ikut his mommy, Pipok.


Ni gambar seminggu dorang lahir :P


Kesejukkan cucu atuk dan nenek :P



Meriahkan keluarga kami? Cemburu tak sebab rumah kami macam mini zoo :)


Happy reading and enjoy :)


No comments:

Post a Comment