Saturday 24 November 2012

Menganjing! XD

Assalamualaikum. Hai J AnyoHaseyo :D

Hm. Kali ni nak cerita pasal apa ya? Pernah dengar perkataan ‘menganjing’? Apa itu ‘menganjing’. Kalau kita ‘menganjing’, apa jadi dengan anjing kat luar sana kan? Haha! MENGANJING (sorry for the caps) tu perkataan yang telah dimodenkan oleh budak-budak zaman sekarang. Senang cerita "menganjing" tu macam perli orang yang kaw-kaw punya. Kalau korang ‘menganjing’ memang seronok lahh.. tapi kalau korang yang kena ‘anjing’, hahh apa rasa? Tak ke hangen taufan melanda. Nak-nak lagi kalau orang yang 'menganjing' korang tu memang orang yang korang dah ‘pangkah’ besar-besar. (bukan pilihan raya tau)

So, nak dijadikan cerita.. masa last day saya kerja dekat Aeon Au2 tu, saya telah ‘dianjing’ oleh budak ‘T*** L***’ yang memang perangai macam 'anjing' pun. Jadi tak hairan lah dia ‘menyalak’ sakan malam tu. So, kenapa saya ‘dianjing’ oleh orang tersebut? Meh saya cerita :P

Masa tu jam dah pukul 10.30 malam. Customer pun dah tak ada sangat and supposed to be memang manager dah tak ada dah time tu.. Tapi, nak dijadikan cerita malang saya masa last day.. Tengah syok layan video anak kucing dalam phone dengan Kak Mimiey Rae and Nasa, tetiba kena sergah dengan manager yang POYO! Dapat Puan Fetty, memang best lah kan! Ayat pertama dia “Buat apa tu?” Saya pun apa lagi.. Pusing belakang, tengok Nasa dah tak ada..yang ada B*** Pink. Haha. Nak tergelak pun ada masa tu tapi sempat tahan.. Dia cakap, “Main handphone eh? Bak sini handphone awak!” So, suara dia dah tinggi time tu and for sure menarik perhatian ramai orang lah kan. Saya sempat jeling kat budak T*** L***..diaorang dah pandang semacam je.. Saya tak bagi lah handphone saya..Kak Mimiey back up “Hari ni last day kitaorang” So, Puan Fetty lagi hangen.. “Tak kira lah last day ke apa. Peraturan is peraturan. Dekat selling floor you tak boleh guna handset. You tahu kan peraturan tu?” Memang kena sebijik kat telinga..tapi rasa nak gelak. Tapi tahan je. So at last saya hand in my handphone kat dia sebab budak T*** L*** dah bersorak riang dalam kandang diaorang tengok orang kena marah macam tu.. Lepas Puan Fetty blah, saya dengan Kak Mimiey gelak je..macam nothing is going on just now :P

So, bila dah nak 10.45 malam.. Si A*** dengan budak laki T*** L*** pergi bersuka ria dekat Scarlet.. Sekali saya terdengar si A*** menyalak “Eh, kau pakai handphone ke?” Cara dia macam mengajuk Puan Fetty tadi. So, saya ternampak lah budak baru T*** L*** dengan selamba jawab telefon tanpa cover! Haaa! Amik kau.. Sekali Puan Fetty muncul dari Guys Vision. HAHA! Tak tahu lah si A*** menganjing Puan Fetty or betul-betul dia tanya kat budak tu.. Tapi yang saya berbulu.. dengan saya Puan Fetty tinggi suara.. tapi dengan budak baru T*** L*** bukan main lembut lagi suara..siap gelak-gelak lagi! Pergghh sakitnya hati! Tapi sebab dah last day and for sure takkan menghadap lagi muka budak-budak T*** L*** tu saya pun bergelak sakan dengan Kak Mimiey and enjoy my last day kat Aeon J

So, kepada mereka yang suka ‘menganjing’ orang tu, ingat sikit.. Kalau korang suka ‘menganjing’ lama-lama korang pun jadi ‘ANJING’. Kalau dah manusia tu, buatlah perangai senonoh sikit. Ni tak, harap muka je lawa tapi hati busuk! Hampeh!

HAPPY READING AND ENJOY :D 

No comments:

Post a Comment