Wednesday 28 November 2012

Kontroversi Twitter: Potong ehemehem jika Malaysia menang menentang Laos :l


Hai! Hahh! Kali ni entri saya agak kontroversi sedikit. Kenapa saya kata kontroversi? Sebabnya.. Meh la baca J
Hm. Korang ada twitter, facebook, tumblr or other social networking account? Eh takde? Biar betul..sebab agak mustahil bagi remaja kini sekiranya tidak mempunyai akaun laman sosial! (FACT tau) Hahh! Tapi, tak semua remaja kini menggunakan laman sosial mereka dengan sebaiknya. Bagi yang menggunakannya dengan baik, saya ucapkan tahniah kerana anda menggunakan laman sosial anda dan tidak mengubahnya menjadi laman so-sial sekiranya anda menyalahgunakannya! Tengok lah sekarang.. Biasanya budak-budak yang baru nak up ni akan update status yang membuatkan kita menyampah nak baca apatah lagi melihatnya di news feed or timeline kita. (Rasa macam menyemak je) Tak kurang juga ada yang membuat statement yang boleh mengundang kemarahan orang lain seterusnya mencetuskan pergaduhan sesame manusia! (Tak ke sedih kalau melayu sesame melayu bergaduh?)
Hahh! Ni nak cerita ni..tapi untuk dijadikan teladan kepada kita semua termasuk lah saya sendiri dalam menggunakan teknologi kini. Bukannya niat saya nak membuka aib insan yang bakal diceritakan tetapi sekadar kisah untuk kita tidak mencontohi apa yang dilakukan oleh insan ini (walaupun cuba untuk tidak rasa marah and annoy dengan cik abang nih tapi terlepas juga kutuk dia! I’m SORRY!. )

 * * * * * * * * * *  A l  k I s a h   * * * * * * * * * *
Sekarang kan tengah semangat bola! Yelaa. Piala AFF Suzuki 2012 sedang berlangsung. (Bukan nak cerita pasal bola ya. Sentuh sikit je pasal ni sebagai intro :D ) Jadi kita sebagai rakyat Malaysia seharusnya menyokong Malaysia walaupun pemain kita tidak bermain dengan baik ketika itu dan bukannya kita mencaci dan memaki hamun mereka. Cuba korang fikir.. Korang tengah on game and korang dah cuba buat sehabis baik tetapi masih tidak mencukupi..apa yang korang perlukan? Sudah tentu semangat dan bukannya kata-kata cacian yang akan menjatuhkan semangat anda. Kalau kuat sorakan semangat yang diberikan + usaha bersungguh-sungguh berserta dengan doa, insya Allah.. kejayaan itu akan berpihak kepada kita bukan J Tapi apa yang saya dapat perhatikan..rata-rata akan memaki hamun televisyen ataupun skrin yang menayang perlawanan bola sepak sekiranya tidak dapat shoot satu gol! Ehh ehh.. Apa salah skrin tu? HAHA! Okayy serious..let’s begin the main topic of this entri!
Semalam, 28 / 12 / 2012 telah berlangsungnya perlawanan di antara Malaysia menentang Laos. Petang semalam, sedang leka melayan twitter..seorang kawan di twitter saya telah RT statement Hamba Allah yang bernama
A***e _ V**x
yang menyatakan bahawa

MALAM INI BERSAKSIKAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA , AKU AKAN POTONG AKU PUNYA K**E KALAU MALAYSIA MENANG !

KORANG SEMUA JADI SAKSI AKU AKAN POTONG ANU AKU KALAU MALAYSIA MENANG ! TUNGGU JE KAYHH ?

Oho cik abang. Banyak sangat ke stok ehem ehem awak yang awak nak potong-potong ikut awak je? Disebabkan statement dia begini maka ramai pengguna twitter telah mengecam dia ni dan RT tweet cik abang ni.Kemudian, cik abang ni marah kerana ramai yang RT tweet dia!

Stop RT my statement lah !! Batak sangat apahal ? Bodoh .

Eh? Dah mem-bodohkan orang yang RT tweet awak yang memang BODOH tak pakai otak bila tweet tu ke? Then why you nak bodoh-bodohkan orang lain pulak? Yang RT tu memang sah-sah lah menggedik..tapi ingat..awak punca diaorang RT tau! Tapi awak tetap sombong dengan menyatakan bahawa

sebab aku guna akal lah aku tulis . aku dah tahu Malaysia akan kalah .

Aku dah pasti Malaysia kalah , so aku berani keluarkan Statement tadi . babi apa publisiti murahan pundek kau . aku cakap , aku buat okay .

haha , aku tahu lah malaysia kalah !

sebab aku tahu cara malaysia lawan . Comfirm kalah

Harap2 malaysia kalah esok ! Amiin :)

Maka dengan itu, orang pun label awak sebagai MENCARI PUBLISITI MURAHAN! Dah tu marah pula bila orang label awak macam tu :O

Penagih populariti tu siapa ? Bodoh sial .

Dah sial pula? Lepas ni apa lagi perkataan tak senonoh yang awak nak taip? (saya tak taip..saya copy and paste je) ß-- Rasa bodoh tak bijak pula saya tulis macam ni) Seterusnya cik abang ni deny yang dia mencari publisti dengan statement

INI BUKAN PUBLISITI , KAU TU YANG GOYANG MCM BAPOK . TAKDE TELOR KA ? K***K KULOP . KALAU BERANI MARI LAH TENGOK BETOL KE TAK !

Dah terang lagi bersuluh yang awak memang seakan-akan mencari publisiti (bak kata kawan di twitter saya BATAK FOLLOWERS ) so apa lagi yang awak nak deny? Then sempat pula menghina orang balik. Bagi saya awak dah hina diri awak sendiri dengan statement yang tak pakai otak so awak tak payah lah nak hina orang lain pula! Dalam pada masa yang sama sempat juga cik abang ni sertakan sekali statement yang memburukkan kebanyakan rakyat Malaysia di dalam statementnya yang berikut

tu lah pasal.Sebok nak bash orang, rakyat malaysia ni kebanyakannya sakai

KELEMAHAN MALAYSIA IALAH DEFENDER . SEMUA LARI LEMBAB !

banglaa mesti bangga punya . Player malaysia banyak makan nasi lemak lah . Hahahaha

BILA LAH RAJAGOPAL NAK MAMPOS . TAPANDAI JADI COACH PULAK TUH .

Aidil Zafuan memang tak pandai jadi defend , boleh lah la dalam list player Malaysia !!

Ehh? SAKAI! Apa yang sakainya cik abang oii. Awak yang sakai update status sakai macam tu! So, jangan nak libatkan orang lain especially rakyat Malaysia. Awak tu warganegara mana yang handal sangat kutuk Malaysia ni? Jangan lupa diri cik abang oii! Siapa yang bash siapa sekarang ni? Sedarkan diri awak cik abang oii! Pandai mencari kelemahan mereka yang terlibat di dalam bola sepak tetapi sebenarnya cik abang ni bermain futsal!

aku main futsal lah bang oi .

Begitulah manusia. Tahu kritik tetapi bukannya kritikan yang membina! Cik abang ni sempat tambah modal publisiti dengan menggunakan media sebagai modal dengan statement

pergi repot kat media lah , aku takdahal lah bro .

HAHAHA XD Ketara sangat yang awak memang mahukan publisiti!! Kan dah kantoi di situ! Sudahlah tweet konon pakai otak, tapi sempat pula dia ajak orang betting sama! Eh, betting itu sama dengan judi dan hukum judi adalah HARAM dan HARAM itu BERDOSA sekiranya kita melakukannya!

KALAU AKU CAKAP , AKU BUAT LAH . KAU TU YANG BAPOK SIKIT2 NAK BASH . ADA BERANI MARI BETTING SAMA LAH ?

Hm. Kalau dia cakap, dia buat. Okayy mehh! Apa sudahnya? Keputusan Malaysia menetang Laos malam semalam berpihak kepada Malaysia dengan gol 4 – 1 ! So, cik abang ni potong ke tak dia punya tu? Homaii! Memang tak lah dia potong. Elok je Malaysia leading di depan, terus buang gambar di twitter and letak twitcon yang kononnya akaun twitter dia telah di HACKED! (Taktik lama la cik abang! Cuba cari yang something NEW and FRESH sikit. Itu taktik dah basi laa! ) Sempat pulak buat banyak akaun yang lebih kurang serupa seakan mahu mengelirukan pengguna twitter yang sedang mencari dia! Adoi cik abang. Lain kali fikir elok-elok sebelum buat sesuatu especially something yang rubbish and nonsense macam tu! Kan dah makan diri awak sendiri. Oh, bukan dia sorang sahaja. Ada juga seorang minah yang sempat tweet

KALAU MALAYSIA MENANG AFF SUZUKI CUP TAHUN NI . AKU LARI BOGEL DEPAN PAVILION MALAM TU JUGAK ! SERIOUSLY !

Boleh lah geng dengan cik abang ni wahai cik adik.

* * * * * * * * * * * T A M A T * * * * * * * * * * * 

No comments:

Post a Comment