Saturday 24 November 2012

X2 and New U.O.X.

Hai! J

Korang pakai maxis, celcom, digi, u mobile or other telco? Kalay saya, saya sendiri pernah guna maxis, celcom and digi..and saya rasa sama je semua tu. Murah atau cekik darah bergantung pada penggunaan inidividu itu sendiri J Macam saya, dulu saya pakai maxis cause ramai kawan sekolah pakai maxis..jadi murah lah kalau nak call or text diaorang tanya pasal homework or ajak ponteng sekolah bersama :P Now saya pakai celcom cause saya rasa saya lagi suka call sebab apa yang saya nak sampaikan kat orang lebih mudah berbanding texting. Yela, kita maksudkan lain, orang tu tafsir lain.. Sudahnya timbul salah faham XD

Saya bukan nak promote celcom or apa Cuma nak share my experience guna plan celcom ni. Now saya guna celcom X2. Murah memang murah..tapi khas untuk orang yang suka bergayut lama-lama lah sebab X2 punya charges RM0.28 every 10 minutes call J (celcom to celcom). Kalau celcom to maxis RM0.28 every 5 minutes J SMS pulak each text 1 sen to celcom users and 5 sen to other telco users J Video call punya rate sama dengan voice call so murah lah bagi saya. Cuma terasa cekik darahnya bila call tak sampai seminit tapi 28 sen ditelannya. Hangen je :S Nak-nak lagi kalau call masuk VoiceMail..Lagi rasa membara hati ni.

But now dah keluar NEW U.O.X. ! Apa itu U.O.X. ? U.O.X. adalah University of X.. Khas untuk users yang berumur 18-23 tahun sahaja J Kurang umur, pakai S.O.X. which is School of X..Yang dah lebih..Pakai jela plan biasa. Cuma saya rasa plan baru U.O.X. ni tak berbaloi dari segi rate dia. Kalau nak compare X2 dengan U.O.X. murah lagi X2 sebab 10 minit baru charge 28 sen..yang U.O.X. nih 3 minit dah charge 28 sen! Sms, 2 sen ke celcom and 8 sen to others. Mms 35 sen to all networks. Cuma worth dari segi tempoh sah laluan kredit jela :P kalau X2, RM5 , 3 hari.. Kalau U.O.X, RM 5- RM 29..30 hari J

Maxis? Dah berabad tinggal. Digi lagi lah. So, tak tahu XD

Happy reading and enjoy J

2 comments:

  1. sis nak tanya, X2 ni no dia 013 or 019?

    ReplyDelete
    Replies
    1. duadua ada. 013 n 019. Tu dulu. skg tak tahu pakai yang mana dah ihihihi ((:

      Delete